Sayfa: [1] 2   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: DE 37000  (Okunma Sayısı 11379 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
LocomotiveEngineer
DE 21500
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15



Üyelik Bilgileri
« : 19 Ağustos 2011, 16:58:55 »

Arkadaşlar yeni lokomotifi Türkiye yollarında görecekmiyiz? Bazı yazılarda okuduğuma göre sadece ihracat için yapılmış. Ikilemde kaldım. Lütfen bilgisi olup aydınlatan olursa sevinirim. Gülümseme
Kayıtlı

MSTS Freight Train Conductor
gkilic
Administrator
DE 24000
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 272



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : 19 Ağustos 2011, 18:27:04 »

Yeşil lokomotifse eğer, ben istemiyorum. Görmeyelim Kahkaha
Kayıtlı

<Kuid:299018>
LocomotiveEngineer
DE 21500
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : 19 Ağustos 2011, 19:50:04 »

Abi yeşil renk maket oyucak gibi gösteriyor.TCDD kullanmaya başlarsa zaten ben pek uzun ömürlü olcaklarını sanmıyorum.Burada belirtmek ısterım TCDD'nin ve personelin hatasından değil,tamamen makinanın biçiminden Gülümseme
Kayıtlı

MSTS Freight Train Conductor
gkilic
Administrator
DE 24000
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 272



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : 19 Ağustos 2011, 23:09:16 »

Tipi zaten garip, bir de yeşile boyayıp tüy dikmişler üstüne Kahkaha
Kayıtlı

<Kuid:299018>
LocomotiveEngineer
DE 21500
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : 20 Ağustos 2011, 13:13:20 »

Sanırım ingilizlerin Class serısıne benzetmeye calısmıslar bırazda. Gülümseme
Kayıtlı

MSTS Freight Train Conductor
DE 24431
Ziyaretçi
« Yanıtla #5 : 20 Ağustos 2011, 21:03:08 »

Arkadaşlar biri bu lokomotifin fotoğrafını vs. gönderebilir mi?
Kayıtlı
BARIŞ ÖZER
Administrator
DE 24000
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 126



Üyelik Bilgileri Site
« Yanıtla #6 : 25 Ağustos 2011, 17:02:15 »

adı geçen loko bir kaç sefer Eskişehir Polatlı eskişehir Bozüyük yapmış ama bir daha görülmemiştir. TCDD'den bu lokonun körfez trenini çekeceği bildirlmiş isede henüz bir kıpırtı yoktur.
Kayıtlı

Bir Efsanedir TCDD.

Yurdumun bilinmez bir yerinde zifiri karanlıkta buluşma beklerken trende olma dileğiyle..

Fotoğraflarımın Her Hakkı Saklıdır. Fotoğrafların tüm hakları ve sorumluluğu fotoğraf sahiplerine aittir. Fotoğrafların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kagan SENSAZLI
Trainz Türkiye Üyesi
DE 18100
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 53


Sanal Usta Makinist


Üyelik Bilgileri Site
« Yanıtla #7 : 25 Ağustos 2011, 22:22:57 »

Arkadaşlar 37000 olduğunu kim bildirdi sorabilir miyim? Irmak personelinden değerli bir abimle bu lokomotifi konuşurken bu lokomotiflerin DE 44000 olarak sürüleceğini söyledi fakat açıklaması da gayet mantıklıydı. "Zaten toshibalar 4300 beygir niye onun altında lokomotif alınsın ki?" demişti. Fakat Class 70 serisi olarak da 3690 beygir olduğu yazıyor. Ayrıca TCDD yaptığı açıklamaya göre ihracatını yapmadan önce her bölgenin birer tane "PowerHaul"u olacağından bahsetmişti. Anlayacağınız tam bir muamma. Makinistlerden iki üç tanesine daha sorduğumda DE 44000 olarak söylediler. Ney
Kayıtlı

TCDD Sanal Usta Makinist
THY Boeing 777-800 Kaptan Pilot
LocomotiveEngineer
DE 21500
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : 26 Ağustos 2011, 17:27:27 »

Ben Izmir makinlstleri ıle konustum bana de 37 000 dediler. Hadi bırakalım bu saçmalıklar dizi nedir 3690 beygirlik makinaya  44000 demeleri bugünün en güçlü dizelleri Dash 9, SD 70 , ES 44 bir mi tutuluyor? Buradan şu sonuç çıkıyor Kağan abi TCDD personeli tam olarak bilgili değil. Gülümseme
Kayıtlı

MSTS Freight Train Conductor
gkilic
Administrator
DE 24000
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 272



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : 27 Ağustos 2011, 01:10:12 »

Toshiba'nin altinda lokomotif gayet alinabilir. Sonuc olarak Toshiba elektrikli olmayan hatta kullanilamaz. Ama bu adi gecen garip lokomotif Diesel. Her yerde kullanilabilir. Olaya buradan yaklasmak Turkiye demiryollari altyapisi bakimindan anlamsiz.

Ayrica yeni lokomotif illaki en yuksek mevcut lokomotiften daha yuksek olacaksa, 33binlikler hala uretiliyor olmazdi.

Numaralandirma olayini da bilmiyorum. Tulomsas tarafindan aciklanan bir guc degeri var mi?
Kayıtlı

<Kuid:299018>
BARIŞ ÖZER
Administrator
DE 24000
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 126



Üyelik Bilgileri Site
« Yanıtla #10 : 27 Ağustos 2011, 03:00:19 »

TCDD veya Tülomsaş'dan resmi bir açıklama gelinceye kadar kulaktan dolma söylentilere girilmemeli.
Kayıtlı

Bir Efsanedir TCDD.

Yurdumun bilinmez bir yerinde zifiri karanlıkta buluşma beklerken trende olma dileğiyle..

Fotoğraflarımın Her Hakkı Saklıdır. Fotoğrafların tüm hakları ve sorumluluğu fotoğraf sahiplerine aittir. Fotoğrafların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
trenler
Trainz Türkiye Üyesi
DE 24000
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 146



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #11 : 30 Ağustos 2011, 10:23:23 »

DE37001 test sürüşü Gülümseme






Fotoğraflar alıntıdır!


Kayıtlı

TCDD 1.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ/HAYDARPAŞA
--------------------------------------------
ASLAN CAN DURSUN
BARIŞ ÖZER
Administrator
DE 24000
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 126



Üyelik Bilgileri Site
« Yanıtla #12 : 31 Ağustos 2011, 22:44:11 »

Fotolar Facebook'da yer alan MAKİŞDER sayfasından alıntıdır. Lütfen alıntılarda kaynak belirtelim.

Kayıtlı

Bir Efsanedir TCDD.

Yurdumun bilinmez bir yerinde zifiri karanlıkta buluşma beklerken trende olma dileğiyle..

Fotoğraflarımın Her Hakkı Saklıdır. Fotoğrafların tüm hakları ve sorumluluğu fotoğraf sahiplerine aittir. Fotoğrafların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
trenler
Trainz Türkiye Üyesi
DE 24000
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 146



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #13 : 31 Ağustos 2011, 23:03:38 »

Fotoğrafın alıntı olduğunbu yazmıştım fakat TCDD TÜRKİYE sayfasından aldım ben fotoğrafları Gülümseme
Kayıtlı

TCDD 1.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ/HAYDARPAŞA
--------------------------------------------
ASLAN CAN DURSUN
DE 24431
Ziyaretçi
« Yanıtla #14 : 07 Eylül 2011, 12:07:30 »

Arkadaşlar Balıkesir Gar'da dizel depoda birkaç görevliye sordum. DE 37000'in yanında bir de DE 47000'in hizmete gireceğini söylediler.
Kayıtlı
Kagan SENSAZLI
Trainz Türkiye Üyesi
DE 18100
**
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 53


Sanal Usta Makinist


Üyelik Bilgileri Site
« Yanıtla #15 : 08 Eylül 2011, 11:22:23 »

Arkadaşlar Balıkesir Gar'da dizel depoda birkaç görevliye sordum. DE 37000'in yanında bir de DE 47000'in hizmete gireceğini söylediler.

İşte ben de bunun DE 44000 olduğunu savunuyorum çünkü hala makinistler 44000 olarak biliyor. Gerçekten şaşırdım. Herkes başka bir şey diyor Ney
Kayıtlı

TCDD Sanal Usta Makinist
THY Boeing 777-800 Kaptan Pilot
SkyBiker
Administrator
DE 24000
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 187



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #16 : 08 Eylül 2011, 11:46:18 »

De 44 000 olmasında hiç bir mantık yok Kağancığım.

Tülomsaş'ta toplanması sırasında bende vardım,çünkü staj yapıyordum orada.Kağıtlarını gördüm üstünde de yazıyor zaten 37001 diye. Şimdilik test treni olarak gidip gelecek her bölgeye.Bunlar kesindir merak etme. Gülümseme
Kayıtlı

Tarık Hasan ORHAN
TCDD 2.Bölge Müdürlüğü / Eskişehir


Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii A.Ş'de
trenler
Trainz Türkiye Üyesi
DE 24000
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 146



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #17 : 08 Eylül 2011, 14:07:31 »

De 44 000 olmasında hiç bir mantık yok Kağancığım.

Tülomsaş'ta toplanması sırasında bende vardım,çünkü staj yapıyordum orada.Kağıtlarını gördüm üstünde de yazıyor zaten 37001 diye. Şimdilik test treni olarak gidip gelecek her bölgeye.Bunlar kesindir merak etme. Gülümseme

Tarık abi ilk önce nereye gider test için ve ne zaman gider bi bilgin var mı? Gülümseme ilk ankaraya gidebilir sonrada buraya haydarpaşaya ama bilmiyorum Gülümseme
Kayıtlı

TCDD 1.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ/HAYDARPAŞA
--------------------------------------------
ASLAN CAN DURSUN
DE 24431
Ziyaretçi
« Yanıtla #18 : 08 Eylül 2011, 15:17:46 »

Peki DE 37000 olarak hizmete girecek PowerHaul'dan sonra da uzun blok yük dizileri için DE 47000 geleceğini duyan yok mu?
Kayıtlı
BARIŞ ÖZER
Administrator
DE 24000
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 126



Üyelik Bilgileri Site
« Yanıtla #19 : 08 Eylül 2011, 16:46:06 »

Fotoğrafın alıntı olduğunbu yazmıştım fakat TCDD TÜRKİYE sayfasından aldım ben fotoğrafları Gülümseme

Ana kaynak belirttiğim sayfadır. Fotoğraflar makinist işçilerin kursları sırasında kendilerince çekilmiştir.
Kayıtlı

Bir Efsanedir TCDD.

Yurdumun bilinmez bir yerinde zifiri karanlıkta buluşma beklerken trende olma dileğiyle..

Fotoğraflarımın Her Hakkı Saklıdır. Fotoğrafların tüm hakları ve sorumluluğu fotoğraf sahiplerine aittir. Fotoğrafların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SkyBiker
Administrator
DE 24000
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 187



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #20 : 09 Eylül 2011, 00:09:25 »

Arkadaşlar De 47 000 filan diye bir lokomotif yok bunlar insanların kendi aralarında bir takım fikir yürütme sonucu yayılan söylentilerdir.Ayrıca uzun blok yük dizileri için bir lokomotif üretilmez bu birincisi.İkinci olarak makinistler eğitimlerine öncelikle Tülomsaş'ın içinde daha sonra Eskişehir bölgesinde başlamışlardır.
Kayıtlı

Tarık Hasan ORHAN
TCDD 2.Bölge Müdürlüğü / Eskişehir


Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii A.Ş'de
DE 24431
Ziyaretçi
« Yanıtla #21 : 10 Eylül 2011, 21:11:14 »

Uzun blok yük dizileri için neden lokomotif üretilmesin ki? EMD lokolarının çoğu bu amaçla üretilmedi mi? Örneğin SD90MAC gibi 6000 BG'lik bir lokomotifin bu amaç için üretilmediği de söylenemez.
Kayıtlı
SkyBiker
Administrator
DE 24000
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 187



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #22 : 11 Eylül 2011, 15:50:48 »

Yazdıklarını gülerek okudum inan.

Ben yıllardır demiryolunun içinde biri olarak ve yedi sülalesi Eskişehir ve çevresinde demiryolcu olarak çalışan ve halada çalışan bir aileden geliyorum.Burası mantıksızlıkların ülkesi.Sana bir örnek vereyim;Toshibalarıda cevher yük trenlerini çekmek için getirmişlerdi ama bak yıllardır ekspreste gidip geliyorlar.Tamam Adana taraflarında yükte çalışıyor olabilir ama İstanbul-Eskişehir-Ankara arasında hep ekspresteler.Sen diyorsun ki o üretiyor, işte o lokomotif bu lokomotif diye.Sana tek bir soru soruyorum.Türkiye bugune kadar bu lokomotifi şu amaç için üretiyorum diye üretip o ürettiği yada aldığı makinayı o amaçta kullandımı söylermisin?

Sen kalkıp Dış Güçlerle Türkiye'yi kıyaslıyorsun.Burası Türkiye arkadaşım,Türkiye.
« Son Düzenleme: 11 Eylül 2011, 16:01:43 Gönderen: SkyBiker » Kayıtlı

Tarık Hasan ORHAN
TCDD 2.Bölge Müdürlüğü / Eskişehir


Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii A.Ş'de
DE 24431
Ziyaretçi
« Yanıtla #23 : 11 Eylül 2011, 18:29:34 »

Madem ki yıllardır demiryollarının içinde birisiniz, o zaman bunu da biliyorsunuzdur ki: E 43000'lerin orijinal UIC sınıfları Co'Co' idi. TCDD, Toshiba'dan bunların Bo-Bo-Bo olmasını talep etti ve yük taşımak için ideal olmayan bu aks tertibatı, günümüzde elektrifikasyonlu hatlarda öncelikle yolcu taşımak, gerekirse de (Adana tarafında olduğu gibi) yük taşımak için kullanılıyor.
Ayrıca, doğru söylüyorsunuz, TCDD hiçbir zaman bu lokoyu şu amaçla üretiyorum/satın alıyorum/kiralıyorum deyip de o amaçla kullanmadı... Fakat bir şeye dikkat etmediğin için beni anlamıyorsun: ben dış güçlerle Türkiye'yi kıyaslamıyorum. Sadece ve sadece TCDD'nin de yıllardır yönelmiş olduğu mantıksızlıktan bahsediyorum. Ülkemizde yolcu taşımak için 2000 beygirin bile yeterli olduğunu bile bile 33000'leri ekspreslere koyan bir mantık TCDD. Bu 37000'ler servise verilince de mutlaka yolcu trenlerini bile bunlarla sağlamaya kalkışır. Bunu sen de düşünmüşsün. Ve bir gerçek var ki, uzun yük dizileri için birkaç makinayla çoklu kumanda yapılacağına tek ve güçlü bir makinayla daha az ranfor alarak "tren yürütmek", bu mantıksızlıklar kurumu için bile ulaşılması çok istenen bir durumdur.
Kayıtlı
SkyBiker
Administrator
DE 24000
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 187



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #24 : 12 Eylül 2011, 01:30:25 »

Bahsettiklerinin hepsini çok iyi biliyorum merak etme.Burada bir yanlışın var ki oda şu,biz Türkiyede olan birşeyi tartışırken sen yurt dışındaki bir ülkeden örnek vererek ya bu adamlar bu iş için bunu üretmiş diyorsun.Benim anlatmak istediğim o.Ben her gün bu tarz şeyler duyuyorum ve oldukça görüyorum.Demiryoluna meraklı ufak bir kardeşimiz ya abicim Tülomsaş E 47000 üretecekmiş haberin var mı diyor?Kimden duydun diyorum makinistler konuşuyorlardı diyor.Bugüne kadar bir sürü makinistten bende duydum ancak hiç birinin dediği olmadı.Sağlam bir kaynaktan Örneğin Tülomsaş yada TCDD gibi bir açıklama gelmediği sürece bu tarz şeylere inanmayın.

Ayrıca demiryolları bir lokomotif üretecek yada alacak olursa sadece uzun yük dizilerini çeken bir makina almaz.Çok amaçlı hem elektrıfıkasyonlu hemde elektrıfıkasyonsuz hatta kullanmak üzere bir lokomotif alacaktır.
Kayıtlı

Tarık Hasan ORHAN
TCDD 2.Bölge Müdürlüğü / Eskişehir


Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii A.Ş'de
SkyBiker
Administrator
DE 24000
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 187



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #25 : 12 Eylül 2011, 01:34:25 »

Ayrıca seviyeli ve saygılı yaklaşımınız içinde teşekkür ederim.
Kayıtlı

Tarık Hasan ORHAN
TCDD 2.Bölge Müdürlüğü / Eskişehir


Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii A.Ş'de
DE 24431
Ziyaretçi
« Yanıtla #26 : 12 Eylül 2011, 10:24:30 »

Estağfurullah.
Kayıtlı
salihku
Yolcu
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 2



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #27 : 25 Eylül 2011, 14:00:00 »

Dünya'nın en güçlü tek ünite diesel lokomotifi DDAX40 olarak kabul edilmiş. Tek başına 6600bg.
http://en.wikipedia.org/wiki/EMD_DDA40X
Sonra AC6000CW(Bir çeşit C44 Olan "-9" yani ingilizce okunuşu Dash 9. Tam ismi C44-9W.)Tek ünitesi 6250bg
http://en.wikipedia.org/wiki/GE_AC6000CW
3. ise dedikleri gibi 6000 bg ile SD90MAC.
http://en.wikipedia.org/wiki/EMD_SD90MAC
Bunun dışında bizim Class 70 PowerHaul lokolar yaklaşık 3700bg olduğu için DE37000 olmaları doğal. Ancak bi ihtimal DE37000'ler göründüğünden daha güçlüdür. Bi video izledim, dev bi yük trenini çok hızlı bir şekilde çekiyordu. Üstünde yazana baksaydık en büyük yük trenlerini HT65000'lerin çekmesi lazımdı. Anladığınız gibi E43000'ler yine zayıf kalıyor.
E43000 konusu zaten bi garip. İstanbul'da yük de çekiyorlar bunu söyleyeyim. Önümden banliyö beklerken dev gibi yük treni çekti. Hem de tek ünite!
Yolcu trenleri için en ideal makina zaten DE24000. Zaten yaşlanmışlar, yormayalım.
Kayıtlı
trenler
Trainz Türkiye Üyesi
DE 24000
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 146



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #28 : 25 Eylül 2011, 17:18:39 »

Sizin tarafta yüke çok veriliyo.Bizim tarafta fazla değil.
DE24000ler öyle bi çekiyo yükü bence yolcudan daha iyi yükte çalışması varsın yorulsunlar sesleri harika oluyo Gülümseme bigün haydarpaşaya gelirsen rampanın başında dururuz orada bi gaz veriyo .... Gülümseme Gülümseme
Kayıtlı

TCDD 1.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ/HAYDARPAŞA
--------------------------------------------
ASLAN CAN DURSUN
gkilic
Administrator
DE 24000
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 272



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #29 : 22 Ağustos 2012, 20:12:45 »

Bu lokomotif aktif olarak çalışıyor mu? Yük olur, yolcu olur... İlk raya konulduğu zamanlardan beri hiç fotoğraf vs. göremedik Gülümseme
Kayıtlı

<Kuid:299018>
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
Yazdır
 
Gitmek istediğiniz yer: